Monday, May 21, 2007

Tagged Post: Dead or No Longer Performing

Another tag post, this time tagged by Clare for doing this Which Band or Artist Which/Who is No Longer Performing Alive Would You Have Loved To Have Seen?

I like this tag so far, as a die hard music person, I got many in my list but I'm not gonna list it all, if not I afraid all of you will fall sleep... hahaha! Alright, not wasting time, here is my list...

#1. Jimi Hendrix

Jimi Hendrix

Yeah, without second thought he is always the first artist I really want to see play in live. Too bad he died in 1970 which I still haven't born in this world. To me, he is the 'god of guitar' I ever seen through video. He is the most greatest and most influential guitarist in rock music history. He also a self-taught guitarist and until now everyone is copying his skills and styles on guitar work.


#2. Pink Floyd

From left: Nick Mason, Syd Barrett, David Gilmour, Roger Waters, Richard Wright

This band is my most favorite classic rock band ever. Syd Barrett was one of the founder members of Pink Floyd left the band in 1968. Then Roger Waters left the band too for his solo album in 1985. Roger Waters then reunion with Pink Floyd for Live8 concert in year 2005, I was sitting infront of TV almost 8 hours just to wait for their turn to perform, my tears dripped out from my eyes when I saw them perform in Live8 concert.

After the concert they did plan to make another reunion together with Syd Barrett, too bad Syd Barrett died last year. It was a big disaster to every members of the band. I really wish to see five of them perform together on stage. Just like one of their song... How I Wish... How I Wish You Were Here...


#3. Stevie Ray Vaughan

Stevie Ray Vaughan

Stevie Ray Vaughan or SRV also is my most favorite guitarist. In 1990, he played in a concert together with Eric Clapton, Buddy Guy, Robert Cray, and his brother Jimmy Vaughan. Right after the concert he died from the helicopter crashed together with Clapton's crews. It was a big disaster in rock music history again which we lost another one of the greatest guitarist on this earth. I really enjoy to watch his concert through video, he also a most finest guitarist I ever seen.


#4. The Queen

From left: Roger Taylor, John Deacon, Brain May, Freddie Mercury

Although this band still alive, but I still prefer with the original lineup. Freddie Mercury died in 1991 of complication of AIDS. To me, he is still the best rock singer ever on this earth. His powerful voice never change from studio to concert, that really not much singer can do it. Their live concert also the most entertaining ever.


#5 Dire Straits

Dire Straits

Dire Straits disbanded in 1995 when Mark Knopfler the leader of the band decided to give up touring on a large scale. It was a sad case to me, Dire Straits is a finest rock band I ever seen. I really wish they will reunion in future.

******************************************
Why all the greatest or genius musicians must die so young? I really miss out so much good concerts on this planet, sigh...

Ok... I'm not gonna tag anyone this time. This also most probably will be my last tag/meme post. No more tag/meme on me anymore please, I'm begging you all... please!!!

Rock n Roll Never Dies!!!

18 comments:

Chen said...

sad huh? so many talented artists died at young age :(

Rabbit said...

Sei! Again all i derno one. =x

Simple American said...

I want to see them all. Well Pink Floyd I wanna see again. Yep how I wish they were here.

CLare said...

Heard Jimi Hendrix before...He's the best!

Thanks for doing the tag! Have a nice day!

Huei said...

wah 2 tagged posts in a row wor! y no more tagsss?? =P hehehe

Iwan Sanchez said...

Wah kenny bro,
Always kena tagged jer hor..

popular mah...

lolz!!!!!!!!!

AceOne118 said...

Woah! Now must call you Ah Tag kor ledi! kekeke

erinalaw said...

Rabbit - all also i donno one.

Ya lar. You famous mah. That is one all of us wanna tag u mah. LOL

narrowband said...

Wa lao eh... You super classic rock fan!!

_butt said...

eh.. what about Nirvana's Kurt Cobain?

savante said...

GReat taste man! I would have loved to see them all perform as well.

Kenny Ng said...

[chen]
Yalor... why ah?

[rabbit]
Haha... ur music not same as me ma, my music also weird than others.

[simple american]
If we can turn back time, let's go see them together! Pink Floyd is a MUST watch band.

[clare]
Hendrix always the best! No prob.

[huei]
Sien with tag already ma...

[iwan]
Not popular la... just too sporting ma.

[aceone118]
U better dun.

[erinalaw]
Who say famous then kena tag? Kenny Sia so famous but no body tag him?

[narrowband]
Yes I am... I'll die for it.

[_butt]
He ah? His music not my cup of coffee. He is more to alternative rock which I dun really like.

Kenny Ng said...

[savante]
Thanks for dropping by. Yeah, for us who like classic rock sure will like to see them all perform live.

Sweetpea said...

hi kenny, you kena tagged! hehehe...

JUST JOKING!!

Kenny Ng said...

[sweetpea]
Don't scare me la... can get heart attack u know? LOL

Cocka Doodle said...

Yes! Knopfler is definitely one of my favorites. I've got all his albums.

Kenny Ng said...

[cocka]
Ha... I got Knopfler kaki already, let's rock it!

Manohar Singh said...

This is an informative post .. i will be looking forward to your other posts .. Groom sherwani

Related Posts with Thumbnails